W dniach 1-8 marca 2019 gościmy w naszej szkole uczniów z College des Duits we francuskim mieście Falaise. Wymiana zorganizowana we współpracy z ZSO 8 w Krakowie była bardzo intensywna. Młodzi Francuzi zwiedzili Kraków, Wieliczkę i obóz Auschwitz-Birkenau. Uczestniczyli też w zajęciach w naszych szkołach, gdzie uczyli się języka polskiego, poznali polskie legendy i rozegrali mecz siatkówki. Zorganizowaliśmy też grę miejską, wspólną dyskotekę, zajęcia w MOCAKu i spacery. Ostatni dzień wypełniony był kolejnymi atrakcjami. Obok perły zabytków naszego miasta – Wawelu, odbył się wieczorek pożegnalny z polska kuchnią i wieloma atrakcjami. Pobyt w domach pozwolił nam poznać się i zaprzyjaźnić.

Zobaczcie, co piszą o tej wymianie nasi francuscy goście!

Rewizyta miała miejsce w dniach 7-14 maja. Nasi francuscy przyjaciele przygotowali ogrom atrakcji. W Mont Saint Michel nie tylko zwiedziliśmy opactwo, ale też odbyliśmy niezapomniane przejście przez zatokę Saint Michel podczas odpływu morza. W Bayeux zwiedziliśmy muzeum, w którym znajduje się sławna tkanina przedstawiająca podbój Anglii przez Normanów.  Duże wrażenie zrobiły na nas plaże desantu aliantów w 1944 roku w Arromanches  i Caen oraz cmentarz amerykański. Temat II wojny kontynuowaliśmy w Falaise zwiedzając Muzeum Cywilnych Ofiar II Wojny. Prócz zwiedzania wzięliśmy też udział w lekcjach historii, geografii i angielskiego, zajęciach sportowych. Wspólne wieczorki i spotkania i dni w rodzinach dopełniły całości.

W drodze powrotnej czekało nas całodniowe zwiedzanie Paryża: w towarzystwie fantastycznych przewodników zwiedziliśmy Montmartre, Ile de la Cité, weszliśmy na 1 piętro wieży Eiffla, zwiedziliśmy Musée d’Orsay, a na zakończenie odbyliśmy rejs statkiem wycieczkowym po Sekwanie.